Talentul la copii

Cum se descoperă talentul unui copil: 5 sfaturi importante
Fiecare copil are un anume talent. Părinţii şi educatorii îi pot descoperi talentul său nu. Talentul unui copil se găseşte în stare latentă până când o serie de activităţi îl pune în evidenţă. Educatorii ştiu să le identifice interpretând îndemânările copiilor afişate în jocurile specifice vârstei. Chiar şi la vârsta adultă ne mai descoperim încă talentele ascunse.
Iată mai multe detalii despre cum se descoperă talentul unui copil, despre cum influenţează mediul talentul copilului şi cum putem ajuta un copil să îşi descopere forţele ascunse...
Orice părinte trebuie să ştie că fiecare copil are un talent. Care va fi sau nu descoperit...
Aptitudinile sau talentele stau în stare latentă până când încercarea unor activităţi le scot la suprafaţă. Educatorii ştiu să le identifice interpretând îndemânările copiilor afişate în jocurile specifice vârstei.
Chiar şi la vârsta adultă ne mai descoperim încă talentele ascunse. Nu contează că avem un singur talent sau mai multe, că avem mai puţine sau mai multe talente decât ceilalţi, că nu avem aceleaşi talente.. orice ar fi, fiecare dintre noi este unic şi valoros în felul său.
Şi apoi, ce ar fi dacă toţi am avea aptitudini pentru aceleaşi activităţi? Cine ar mai face celelalte lucruri cu plăcere şi îndemânare?
Educaţia nu presupune ştergerea trăsăturilor native şi imprimarea altelor noi.
Educaţia are menirea de a corecta trăsăturile exagerate, deplasate mult spre o extremă sau alta. Educaţia stimulează sau inhiba caracteristicile psihice, echilibrându-le şi pregătindu-l pe viitorul adult pentru a se armoniza cu societatea în care trăieşte, aşa încât să se manifeste în siguranţă, fără a-i încalcă regulile. Educaţia asigura însuşirea atitudinii corespunzătoare condiţiei de om civilizat, capabil de reuşită personală, fără a periclita reuşita semenilor săi. Lectură obligatorie: Efectul Mozart
Cum realizează părinţii şi educatorii toate acestea?
Observând exteriorul copilului (comportamentul), ei descifrează interiorul (gândurile şi sentimentele). Iar pentru a schimba interiorul, la care nimeni nu are acces, se acţionează tot asupra exteriorului. Iată de ce.
Exteriorul şi interiorul omului nu folosesc acelaşi limbaj. Ceea ce înseamnă că ne exprimăm, în relaţiile cu semenii noştri, prin cuvinte, mimică, gesturi, atitudine. Dar pentru că toate acestea să fie înţelese de structura noastră interioară, le decodificam şi le transformăm apoi în limbajul psihicului, limbaj ce constă în idei şi în imagini care au simbolismul specific culturii din care facem parte fiecare.
Deci modalitatea în care se acţionează asupra exteriorului trebuie să fie atent aleasă, astfel încât să aibă încărcătura simbolică ce va transmite mesajul adecvat către structura psihică (interioară).
Ar fi interesant de citit şi:
Importanţa familiei în procesul de învăţare
Inteligenţele multiple
Modurile de inteligenta ale copiilor şi modul lor specific de învăţare
În mod intuitiv, părinţii îşi învaţă copiii să se poarte cu grijă faţă de vietăţile mici (cum sunt furnicile, de exemplu), să păşească fără să le calce, prevenind astfel dezvoltarea sentimentelor de cruzime şi nepăsare. Mai mult, ei stimulează comportamentul de ocrotire care, repetat - cultivă (în interior) sentimentele de dragoste şi respect faţă de tot ce este viu.
Modelarea personalităţii
Astfel, pe tot parcursul copilăriei, continuând apoi în adolescenţă, se modelează componentele personalităţii (temperament - caracter - aptitudini). La vârsta adultă, personalitatea este deja formată şi schimbările sunt dificil de acceptat. De aceea sunt decisivi cei şapte ani de acasă şi este foarte importantă educaţia de până la vârsta majoratului, vârstă care nu a fost aleasă deloc în mod arbitrar.
Vârsta majoratului era marcată cândva de examenul de maturitate, expresie a capacităţii omului de a discerne şi de a-şi construi propriul destin. Educaţia este o mare responsabilitate pentru adultul care are puterea de a modela şi transformă copilul venit în lume cu puritate, îngeraşul care se descoperă în faţa noastră cu sinceritate transformându-l într-un OM sau într-un element antisocial.
Influenţa mediului şi anturajului
De asemenea, mediul, anturajul contribuie la formarea omului, mai ales când acesta poate alege singur pentru sine, de exemplu prin autoeducaţie la vârsta adolescenţei. Dar răspunderea pentru gradul de discernământ al tânărului este tot a celor ce fac educaţie. Aceştia nu sunt doar părinţii şi educatorii, ci şi furnizorii de emisiuni radio, TV, filme, muzică, dans, jocuri, sporturi etc., care pot influenţa mase largi de oameni, inducându-le agresivitate sau, dimpotrivă, blândeţe, compasiune, altruism.
Suntem, în concluzie, răspunzători pentru felul în care arata societatea în care trăim, pentru prezentul şi viitorul nostru. Omul este cel mai complex computer, programabil pentru armonie şi echilibru sau pentru dezechilibru incontrolabil, dotat însă spre deosebire de calculatoarele obişnuite - cu puterea de a decide în privinţa alegerii pe care o face. Citiţi neapărat despre: Inteligenţele multiple
Cum poate un părinte descoperi talentul copilului său: Iată 5 sfaturi de la Psihologii de la Despre copii
1. Observă atent cum se joacă. Observa dacă îi place jocul alături de alţi copii sau are tendinţa de a se juca singur? Preferă să fugă de colo colo sau să stea liniştit şi să se joace? Ce preferă? să deseneze pe Ipad sau pe un caiet sau să meargă cu o trotinetă prin casă? E gălăgios sau e tăcut în timp ce e alături de copii? 2. Oferă-i şansă de a alege activităţi care îi plac
E foarte simplu: dacă tu că părinte vrei ca fetiţa sau băieţelul tău să aprecieze muzică, îl înscrii la lecţii de pian. Dar, ai grijă, este plăcerea copilului său a ta? Poate că îi place mai mult a bată la toba, să zdrăngăne din chitara sau să cânte la microfon. Nu uita, copilul tău va fi mereu atras de ce îi place lui şi nu ţie. Dacă după 6 luni de lecţii de pian vezi că nu are nici o plăcere să continue, nu îţi mai bate capul. Talentul lui nu e acolo.3. Fii atent la preferinţele lui şi ia-le în serios
Ca părinte, ai putea crede că a pierde timpul cu jocurile video este o pierdere de timp - dar s-ar putea ca interesul copilului să fie în grafica, animaţii, în povestirea jocului sau coordonarea propriilor mişcări. În loc să critici aceste calităţi, ai face bine să le încurajezi. Ai putea avea în casă un viitor grafician sau regizor de excepţie.4. Încurajează-i exprimarea sentimentelor
Dacă fetiţa sau băiatul tău vine de la şcoală şi începe să deseneze ceva, ar trebui să îi dai curaj şi să încurajezi aceasta exprimare a sentimentelor. Sau poate e tentat să compună ghicitori? Sau să se joace cu puzzle? Încurajează-ţi copilul. Altfel, în momentul în care copilul se simte cenzurat sau oprit să facă acea activitate - îi opreşti brutal criză de creativitate.
5. Uită de tine...
Indiferent dacă copilului îi place sau urăşte activitatea pe care ai dori tu să o facă, nu îţi exprima sentimentele. Aici nu este vorba despre ce vrei tu, ca părinte. Lasă deoparte ambiţiile şi interesele tale de părinte. Şi preconcepţiile. Dacă în final eşti dezamăgit de lipsa de interes pentru anume activitate a copilului tău, nu uita că talentul său sta în altă parte şi depinde de tine să îi descoperi.
Primele semne care anunţa că un copil are un talent sau dar special
Oamenii de ştiinţă sunt convinşi că fiecare copil are un talent special - sau dar (har) - care VA FI sau nu descoperit. Din păcate, uneori rămâne nedescoperit. Tocmai de asta, un părinte care îşi iubeşte copilul trebuie să se asigure că îi oferă copilului şansă de a-şi descoperi şi afirma adevăratul talent - adevăratul dar cu care este înzestrat.
Uneori, cel care îşi dă seama că are de-a face cu un copil talentat - este învăţătoarea sau un profesor. Şi totuşi de ce nu observă părinţii talentul copilului? Poate pentru că nu ştiu cât de important este să îi descopere copilului adevăratul har. Şi să îl susţină! Citeşte pe larg: Primele semne care anunţa că un copil are un talent sau dar special
Copilul supradotat: cum se dezvoltă, cum diferă emoţional, de ce este intens şi cum îl putem ajuta să înflorească
Ai un copil supradotat? Noi romanii avem des impresia că avem copii foarte deştepţi, care câştiga cu uşurinţă concursurile internaţionale de inteligenţă, iau premii la NAŞA, cânta la pian de la vârste fragede şi sunt câştigătorii detaşaţi ai olimpiadelor internaţionale de matematică sau astronomie. Avem deci copii supradotaţi - talentaţi şi super înzestraţi intelectual?

                         Preluat de la https://www.desprecopii.com

Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți